maandag, november 27, 2006

020-knipsels

"Plak in je dummy alle folders en knipsels die jou iets doen. Dan heb je aan het eind van de cursus een overzicht van wat je heeft beziggehouden en wat niet." Het lijkt zo gemakkelijk deze langdurige opdracht. Als ik een krant lees, dan ligt de schaar ernaast. Als ik zeker weet dat niemand anders hem nog moet hebben dan ga ik knippen. Artikelen die de moeite waard van het bewaren zijn. Iets over loopbaanbegeleiden, over psychologie, recensies van tentoonstellingen en muziekstukken, grappige berichten, soms een foto of een tekening. Er lijkt geen einde aan te komen. Omdat ik definitief uit de automatisering ben gestapt, pluis ik de automatiseringsberichten weer met een ander oog door. Het blijft toch een beetje ook mijn gebied. Bijna dertig jaar (vanaf oktober 1977) heeft dit tijdperk geduurd. Het is nog even wennen, dat ik niet meer alles hoef.
Maar wat doe ik met al die knipsels? Zal ik eens een week gaan inplakken en daar een boekje van maken? Of toch maar weer in de doos doen, die ik daarvoor heb bestemd?

Geen opmerkingen: