zondag, januari 14, 2007

037-auto's en een overslagdoos

Afgelopen vrijdag ben ik met echtgenoot naar de Interclassics-beurs in het MECC, Maastricht geweest. Ik ben gek op auto's. Vooroorlogse Bugatti's, Jaguars uit de jaren 60 en 70, en supersnelle sportwagen waar je in moet kruipen. Ik hou van het geluid, de geur, het avontuur en de verhalen die bij deze auto's horen. Het zal wel komen door jarenlang in de Tarzanbocht staan met vader, ooms en broertjes en neefjes.

Ik durfde geen foto te maken van een man in een kraampje dat vol lag met verdeelkappen. Het was van een ongekende schoonheid. De uitstupsels leken op omgekeerde uiers. Heb ook nog gekeken naar materialen, rubberen slangen en klokjes en metaal. Ik kan alles wel gebruiken, alleen weet ik nog niet waarvoor, ha-ha. W. ziet me al aankomen!

Er stond een man, die prachtige tekeningen en schilderijen had gemaakt van auto's en stillevens van tassen van automerken. En bij een Engelsman heb ik een ontwerptekening van de Formule 1 auto van Maserati uit 1956 gekocht. Prachtige ontwerplijnen. Nu nog een leeg kantoor. ;-)

Bij mijn neefje heb ik gisteren een overslagdoos leren maken. Het snijden van het karton had hij al gedaan, maar de rest moest ik zelf nog doen. Het was nog niet zo gemakkelijk, maar ik heb het volbracht. (foto volgt nog, ga nog experimenteren met een andere mogelijkheid om foto's toe te voegen aan deze weblog).

Geen opmerkingen: