zaterdag, januari 20, 2007

041-scheve_trappen

Elk half jaar mag ik een nieuw schilderij uitzoeken in de Kunstuitleen van het Bonnefantenmuseum. In Roermond is ook een vestiging op de eerste etage van het Gemeentemuseum. Je moet daarvoor een levensgevaarlijke met tapijt beklede scheve trap op.

Het laatste anderhalf jaar was ik heel erg gehecht aan een grijs/witte grafiet pastel tekening van Ad van Campenhout. De afmeting is 100x110 cm en het is loeizwaar. Niet te tillen, en zeker niet die trap op en af. Toch wilde ik het vervangen door iets anders. Ik kijk eerst naar de afmeting, die moet groot zijn. Dan kijk ik of het binnen mijn budget valt. Vervolgens kijk ik naar de kleuren en dan pas wat het voorstelt. Dan kies ik drie mogelijke kandidaten om mijn definitieve keuze uit te maken.

De laatste jaren had ik voor twee plekken in huis al grafisch werk aangekocht. Maar boven de televisie is een heel groot stuk muur dat wel wat kleur kan gebruiken. Vooral nu we een grijswitte bank hebben. Deze keer kon ik geen keus maken en ging ik met twee grafische werken naar huis. Die waren samen goedkoper dan de pastel.
En ik moet zeggen dat ze heel mooi hangen. Over een half jaar moet ik er misschien weer afstand van nemen. Helaas heb ik niet zoveel muren voor eigen werk, maar die moeten er zeker komen.
Voor de toekomst heb ik bij Intratuin 5 open kasten van 2 bij 1 meter gekocht. Voor mijn knutselspullen en tijdschriften! Voor in mijn werkkamer annex atelier. Gelukkig hebben zoon en vrienden geholpen om de kasten het huis binnen te dragen.

Geen opmerkingen: