woensdag, februari 14, 2007

056-ellipsen

De les begon met het bekijken van dia's. De eerste serie ging over fortificatie, een driedimensionale opdracht voor na carnaval. De tweede serie diende als inspiratiebron voor de eindopdracht, dat misschien toch op een andere lokatie gehouden wordt (Bethlehemstraat).
Mijn ideeën heb ik meteen opgeschreven. Ze blijven nog steeds komen, die ideeën. Nu ik de Da Vinci Code gelezen heb is er weer ruimte in mijn hoofd voor nieuwe dingen.

Daarna hebben we nog over de beoordeling gesproken. De laatste groep was nauwelijks aan bod gekomen. Ik hoop dat de organisatie hiervan geleerd heeft.

Bij Helma hebben we weer met houtskool mogen werken. Eerst ellipsen in de vorm van schotels en theepotten, daarna was Helma weer ons model. Mijn houtskooltje was net iets te kort om te kunnen gebruiken als meetlatje. Helma paste volgens mij 7,5 keer in de hoogte van haar hoofd.
De kwartiertjes en tienminutenschetsen blijven een uitdaging. Dit keer waren mijn ogen eigenlijk iets te moe om het scherp te zien. Eigenlijk moet ik mijn moeder maar eens vragen om te poseren. Het is toch een kwestie van oefenen en oefenen.

Geen opmerkingen: