dinsdag, maart 06, 2007

066-kleuren

Elke avond voordat ik ga slapen lees ik nog even een boekje. De ene keer gaat dat over het werk, de andere keer neem ik iets uit mijn enorme boekenkast. Ik heb een grote verslaving. Al jaren verzamel ik boeken. Van tuinboeken, kinderboeken, stripboeken, kookboeken tot boeken die bij mijn vele hobbies horen. De laatste paar jaar probeer ik me echt te beheersen met als gevolg dat ik nog meer boekenkasten aan moet schaffen. Hoewel, ik heb al jaren geen echt patchwork-techniekboek gekocht, maar de boeken voor mijn werk liggen ongelezen te wachten. Kalligrafie, boekbinden, vilten en textiele kunst bevolken de laatste aangekochte boekjes.
Vannacht heb ik in een engelstalig boek over kleuren gelezen. Ik kan echt genieten van de mooi opgezette uitstallingen van verftubes en kwasten.

Terwijl de cursisten hun casus maken en daarna het evaluatieformulier invullen heb ik even de tijd om R. na te tekenen. Hij zit tegenover mij, benen over elkaar, hoofd rust op zijn hand.
Omdat ik geen gum heb is de tafel waar hij achter zit op verschillende hoogtes getekend. Ik durf niet met mijn potlood de afstand te meten. Ik merk dat ik te snel getekend heb.

Geen opmerkingen: