maandag, maart 19, 2007

072-luchten

Het valt niet mee. Na een enthousiaste start (twee weken geleden) van een acryl-werkstuk, heb ik vanavond zitten mengen tot ik een ons woog. Een lichte kleur strandgeel staat nog op mijn verlanglijstje. Hoe krijg ik van een felle cadmium geel een zachtbruin geel? Een beetje rood, een beetje zwart, geel en hoopjes wit. Ik heb gemerkt dat de theorie erg ver van de praktijk afstaat. En ook heb ik te donkere bergen gemaakt. Het moet wat grijziger, wat blauwiger. Lekker heiig in de verte. En de lucht mag ook veel lichter, met wolken die ook de kleuren van het water en het strand hebben. Ben nog veel te lief voor het canvas!
Ik kreeg het schilderijtje niet meer van zijn tafelezel af. Het zit al twee weken vastgeplakt! Dat wordt een beetje peuteren met een mes.

Geen opmerkingen: