donderdag, mei 24, 2007

097-gevonden

Gisteren stond helemaal in het teken van oppassen op N.. Het was zulk mooi weer, dat ik tijdens het slaapje van N. het gras gemaaid heb. En wat vond ik zes meter verder van de tafel? De salamander! Het leek alsof er in gepikt was, en het is er niet mooier op geworden. Een beetje luguber om na te tekenen. De kleuren waren ook fletser geworden.

N. is in de speeltuin van een huisje gevallen. Ze had niets, maar je schrikt er toch even van. Ik was foto's aan het maken. Experimenteren met tegenlicht, en de flitser met een lagere flitswaarde instellen. Da's nog niet zo gemakkelijk. Zeker niet bij een kind wat vliegensvlug van het ene toestel naar de andere vliegt. De wip (zij zegt wit) is favoriet want dan moet oma meedoen. Ha-ha.
Na haar slaapje is ze ook nog van de trap gevallen. De onderste 1/3 overbrugde ze door een salto voorover te maken. Ze kwam zittend op de onderste tree tot "stilstand". En ik stond halverwege.. Volgende keer loop ik er maar weer voor. Ze sleept met de "neus" van haar linkervoetje over de treden. Met gymschoenen aan geeft dit nog meer stroefheid. Maar nu liep ze op blote voetjes. Ook trap op (voordat ze ging slapen) is ze wat slordig in haar bewegingen. Meestal gaat het goed, maar gisteren wilde ze echt één voet per trede, en dat ging bovenaan bijna fout.

's Avonds heb ik weer allemaal ideeën opgedaan om 3d te vilten, en ben ik aan het vilten van mijn krukje begonnen. Dat wil ik vanavond nog afmaken. Tenminste de eerste laag..
En dan: dit weekend nog naar de Pasar Malam in Den Haag, en/of Kunsttour in Maastricht, en/of Kunstmarkt Roermond (Kiwanis), en/of rommelmarkt in Swalmen, en/of toch maar lekker vilten??

Geen opmerkingen: