dinsdag, mei 29, 2007

099-ketting

Het hele weekend heb ik met mijn moeder genoten van de klaprozen. Ik heb ze geplukt en we hebben ze nagetekend en geschilderd. We leken wel verslaafd! Helaas was ik als gastvrouw niet echt in staat om ook te schilderen en de klaprozen zijn verlept voordat ik ze kon aquarellen. Het viel ons op dat er toch wel verschillende soorten klaprozen waren. Dikke en dunne, oranje, rode en donkerrode met zwarte vlekken.

Op de kunstmarkt in Roermond (Kiwanisinkunst.nl) heb ik maar een paar aansprekende kunstenaars gezien. Ik merk dat ik toch nog heel erg van grafiek en grafische technieken hou. Van Marjolein de Man heb ik een leren ketting gekocht. Zij had ook heel interessante vlasdraden met puntjes van gekleurd of naturel latex. Heel aaibaar, maar voor mijn hals een beetje te groot. Kijk ook maar eens op www.marjoleindeman.nl . Er was ook nog een mevrouw die van zelf geverfd papier kralen had gemaakt en die van zeven lagen lak had voorzien. Het deed mij meteen denken aan de kralen die mijn oma altijd met ons maakten. Reepjes tijdschriften in v-vorm op een draadje of een potlood rollen, en dan vastplakken.

Op de rommelmarkt heb ik wat ideeënboeken/inspiratieboeken gekocht van een mevrouw die stoffen ontwierp. Zij had ook hele grote houten stofstempels. Leuk om de wanden mee te beschilderen!

Geen opmerkingen: