zondag, mei 06, 2007

093-mol

Met nicht Y. ben ik naar Mol gegaan. De 29ste aquareltentoonstelling had als thema "water".
Heb er prachtige werkstukken gezien, heel verschillend van aard. Gelukkig kon ik een gids kopen, en hoefde ik geen foto's te maken. Drie dames waren in de buitenlucht aan het aquarelleren (het blijft een moeilijk woord).
Het gemak waarmee ze kleuren mengen en de kwast, pardon penseel hanteren! Ben thuis gelijk een volgend naakt gaan schilderen. Nu met iets warmere kleuren en met alleen twee platte kwasten. Ben benieuwd hoe hij opdroogt. De overgangen van licht naar donker verlopen bij mij nog steeds als strepen. En ik merk dat ik als een pastellist aan het schilderen ben. Lastig. En ook met de achtergrond weet ik geen raad.
De orchidee van gisteren is goed gelukt, die laat ik zo. De achtergrond is gewoon de kleur van het papier, dat is toch een stuk gemakkelijker, en rustiger voor het oog. Het is dat ik deze komende week niet veel tijd heb, want ik wil nog meer orchideën schilderen. En dan zal ik toch eerst naar de winkel moeten.
Gisteren heeft onze kleindochter haar gezicht, haren, pyama, knuffels, beddegoed en bed "beschilderd" met zalf. Ze kon waarschijnlijk niet in slaap komen en had bij het potje zalf kunnen komen. Gelukkig heb ik meteen een foto genomen. Ben benieuwd wat ze later zal zeggen. De foto komt in hetzelfde rijtje als de foto met 200 uitgeplozen tissues in bed.

Geen opmerkingen: