zondag, juni 17, 2007

104-blommen

Experimenteren met bloemen van vilt lijkt op schilderen met wol. Maar het resultaat is altijd diffuser en mooier dan je je hebt voorgesteld. De draadjes gaan toch altijd een andere weg dan je bedoeld had. Niet alleen van links naar rechts maar ook van voor naar achter. Vriendin Y. van zoonlief is geslaagd en heeft een van mijn bloemen uitgezocht. Het werd die met een groen steeltje en rood/paarse bloemblaadjes.

De tekening die ik met Pinksteren heb opgezet van de klaprozen, heb ik deze week ook met aquarelverf ingevuld. Ik blijf leren, en ik vind delen van de tekening gelukt, terwijl andere stukken een beetje zijn. Omdat ik nog verf over had, heb ik een schets van aquarelverf gemaakt. Lekker los uit de pols, gewoon wat kleuren. Er kwamen nog twee abstracte stukken achterna, want ik wilde wel eens wat fellere kleuren op papier krijgen (na opdroging). Heb het boek van Xavier Swolfs besteld (www.xavierwolfs.com). Kan niet wachten tot het komt.

Ook heb ik een begin gemaakt om de kleurencirkel in aquarel te maken. Dat is maar ten dele gelukt. Nog meer oefenen!

Geen opmerkingen: