maandag, juli 02, 2007

107-bril

Het valt niet mee. Een nieuwe bril met computerbril- en leesbrilglazen staat nu een paar dagen op mijn neus. Het valt bijna niemand op. Maar ik kan in de verte niet zo goed zien, en traplopen gaat ook nog niet optimaal. Drie weken zal ik hem moeten ophouden!
Ondanks de drukte voor de open dag van het bedrijf, op 30 juni, heb ik afgelopen vrijdag nog twee tentoonstellingen in het museum gezien. Michael Schulz is tekenaar en zijn bureau was verplaatst naar een ruimte in het museum. Hij heeft een kaart gemaakt van de binnenstad van Roermond. Ik kijk met veel plezier naar zijn werk. Hij heeft maar enkele lijnen nodig om de essenties te pakken.

Het werk van Marijke Stultiens deed me denken aan vroeger. Ik heb op de middelbare school een tekening gemaakt onderverdeeld in blokjes van 5 cm, waar ik een heel jaar over gedaan heb om die te vullen. Ik gebruikte daarbij een Rotring tekenpen. Helaas is na mijn eindexamen HBS-b deze tekening en ook die van andere collega-scholieren verdewenen, en nooit meer boven tafel gekomen. Ik merk soms dat dat me toch een beetje pijn doet. Toen ik Stultiens werk zag van blokjes, herhaling, afvalmateriaal, karton en heel veel soorten boeken dacht ik meteen: ik ga ook weer een groot werkstuk maken met allerlei blokjes. En een boek vol aquarellen!

Eigenlijk dacht ik dat ik mijn fotocamera kende, maar van de Open dag zijn er veel foto's niet gelukt.. Onscherp, bewogen mensen, overbelichte stukken, met en zonder flits... Ik word er niet vrolijk van. Misschien waren de batterijen wel bijna op, ik heb moeten wisselen. Het kan ook zijn dat ik mijn flits niet gebruikt heb, en dat er dan toch instellingen (tijd? asa?) anders zijn dan als de flits er fysiek niet op zit. Helaas, ik kan het niet overdoen. Mijn pa heeft ook foto's gemaakt, misschien heeft hij bruikbare..

En nu? Nu denk ik aan het witte vel papier, waar ik gisteren een tekening van Parijs opgezet heb, en die ik eigenlijk wil inkleuren.

Geen opmerkingen: