maandag, oktober 29, 2007

129-amsterdam

Eerst werken en dan de fun! Afgelopen vrijdag moest ik trainen bij een klant. Omdat ik dan toch in Amsterdam was hebben mijn drie nichten en ik besloten ons eerste nichtenweekend te houden. Nicht M. had logeerplek, nicht P. zou de eerste dag koken. Allemaal zouden we een bijdrage verzorgen om een (dag)deel te vullen. Aangezien we alle vier heel verschillend zijn hebben we in korte tijd heel veel gedaan, gesproken en gelachen. Vooral de workshoponderdelen van nicht M. gaf gesprekstof voor een heel weekend. Mijn bescheiden aandeel was het begeleiden van het maken van een inuïtieve tekening na een meditatie. Door mijn slordigheid kon ik voor vertrek met de trein op het laatste moment de flesjes oostindische inkt en de pennen niet vinden die ik voor mijn nichten had gekocht. Ik baal! Ik moet eigenlijk wat rustiger worden en meer tijd besteden aan opruimen...
Omdat dit weekend de tijd terugging was ik veel te vroeg wakker en heb ik nog een stoel nagetekend, die op de logeerkamer stond.
Nicht P. heeft me geleerd om een gehaakte bloem te maken. Ik heb mijn eigen experimentje gemaakt en het de bloem nog versierd met een kantje en een nepparel. Op de achterkant een brochespeld en ik had een cadeautje voor schoondochter Y.
Vandaag heb ik ook de bestelde oilbars (olieverf in stickvorm) opgehaald. Iets om vanavond eens uit te proberen.

Geen opmerkingen: