maandag, januari 28, 2008

143-shibori3




Omdat het zonnetje lekker scheen heb ik op zaterdag al mijn Shiborilapjes gefotografeerd. Niet in de zon, maar op de witte tafel in de woonkamer. Daarna had ik nog tijd om de tuin in te gaan en te genieten van alle sneeuwklokjes en wat verdwaalde krokussen.
De eerste foto bevat een voorbeeld van karamatsu shibori (de vier buitenste cirkels, detail tweede foto) en bound resist = afbinden (binnenste cirkel, detail derde foto). Ik ben van plan om een webboek te maken van mijn eerste stappen in de shibori. Daar heb ik al die foto's voor nodig.
Het kleed voor de woonkamer is nu echt bijna af. Alle bloemetjes zijn gehaakt, ik hoef ze alleen nog maar te bevestigen. Toch heb ik nog zin om meer bloemetjes te haken. Ben een beetje verslaafd, geloof ik. Mijn kleindochter vind het prachtig om met een schaartje de draadjes af te knippen. Ze staat dan met de schaar vervaarlijk te zwaaien en zou niets liever doen dan meteen de schaar erin te zetten. Daar leer je snelhaken van!

Geen opmerkingen: