zondag, februari 17, 2008

149-pechdag




Heb lekker bijgeslapen, maar nog niet genoeg. Of misschien heb ik wel teveel geslapen. Vandaag ging er van alles fout. Thee over de laptop. Een gewassen jampotje (voor het mengen van verf) laten vallen. Nieuw schoon touwtje van de trekschakelaar tóch te lang geworden. Stofzuigerzak was vol (heb ík weer). Mijn acrylplaat voor het aquarelleren breekt slordig af en ik moest schuren. De preisoep werd een beetje waterig, maar smaakte wel lekker.

Ik durfde niet verder te gaan met mijn opgezette aquarellen.. Ik heb me verdiept in de technische kanten van de kleuren van mijn verzamelde aquarelverfjes. Of ze transparant zijn en of ze granuleren, dat soort informatie.


Afgelopen woensdag heb ik voor het eerst een les gevolgd bij Gerda Mertens. Dat was net alsof ik meteen het diepe in moest en op moest voor reddend-zwemmen-C. Wat een tempo heeft deze mevrouw. Haar stijl is wel het tegenovergestelde van die van mij, en het leek zo eenvoudig toen ze het voordeed. Maar ik leer graag. En ik heb genoeg papier om te oefenen.

Afgelopen woensdag hebben we bomen geschetst. Zie de foto's. Op detailniveau vind ik ze mooier dan als geheel. Toen ik de theorie door heb gelezen, bleek dat ik iets vergeten was. Ik moest nog de kleinere takken met een penseel uit de nog natte verf "trekken". Misschien maak ik er nog een.

Geen opmerkingen: