dinsdag, maart 11, 2008

158-granaatappel

Gemaakt met één lijn, met een viltstift die oplosbaar is. Helaas is de viltstift wel héél erg oplosbaar. Dat doe ik dus niet meer.

De granaatappels waren nog te doen, maar het bordje heeft me wat grijze haren bezorgd! Ik moet nog veel oefenen...

Mijn dochter heeft me getekend! Een beetje slanker, lief, hè? En ook met de staedler-non-permanent. Gewoon doen, dus.

Gisteren was mijn tekenenergie op. Ik had het hele weekend getekend, ook tijdens de wandeling met de hond. En bij de tekenles had ik geen inspiratie meer. Ik heb de koi's nog veranderd, en ben aan een nieuw zeegezicht begonnen.


Afgelopen zaterdag ben ik naar de Tefaf geweest en heb daar weer staan gapen bij Rembrandtjes (de etsen en zelfportretten zijn toch wel favoriet), maar ook bij een abstract werk van Willem de Kooning. Het zijn maar enkele stukken waar ik uren naar zou kunnen kijken Ik was met mijn schildermaatje gegaan en we hebben hoofdzakelijk naar Modern Art gekeken. Het bevalt me wel om eens een keer niet de hele Tefaf te willen zien. Op een gegeven moment zit je helemaal vol. In mijn kleine groene Moleskine heb ik wat kunstenaarsnamen opgeschreven. Daar kan ik dan nog onderzoek naar doen. In de dikke catalogus (die móet je kopen) heb ik gelukkig ook nog plaatjes gevonden van kunstwerken, die ik heb bewonderd. Eigenlijk zou ik ook op moeten schrijven wat me nu aantrekt in een kunstwerk. Dan kan ik eruit halen wat ik nu belangrijk vind in een kunstwerk (ontwerp, kleurgebruik, onderwerp, materiaal). Ik heb nog een lange weg te gaan.
Maar wat zal ik een lol hebben op die weg!

Geen opmerkingen: