zondag, april 27, 2008

177-snel




Het leven gaat erg snel.
Vrijdag ben ik met vriendin Y. naar Zwolle geweest. Zij wilde naar de tentoonstelling van Jeroen Krabbé in het museum De Fundatie. Het was heel verrassend geweest. Ik ken het werk van Krabbé niet, maar het was heel kleurrijk en sommige stukken zou ik best aan de muur hebben willen hangen. Het verbaasde ons dat hij zoveel heeft gemaakt. Alleen de stukken waar alleen groen en geel in zat vond ik wat minder. Ik heb niet zoveel met die kleurencombinatie.
Zaterdag ben ik met mijn tekenleraar en 6 anderen gaan tekenen in de mergelgrotten van Zichen-Zussen-Bolder. Zie ook http://www.mergelgrot.be/. Daar heb ik het Vredespaleis van Den Haag getekend. Een oefening in kijken! Getekend wordt er met houtskool, maar ik heb ook wat wit en roodbruin krijt gebruikt. We hadden geluk want er was al een stuk muur netjes vlak gemaakt (zwaar werk!). Het is er 11 graden, en boven de grond was het zeker 20 graden. Na afloop hebben we nog op een terras in Bilzen, kasteel Alden Biezen gezeten én rondgelopen. Aan het eind van de dag hebben we nog op een terras in Maaseik wat soep gegeten. Een heel geslaagde dag!

Vandaag, zondag, heb ik met dochter en kleindochter in eigen tuin wat geluierd en getekend. En we hebben genoten van de zon. Later kwamen mijn ouders "even" op bezoek. Er is weer een weekend voorbij. Alleen morgen werken en dinsdagochtend en dan begint er vanwege alle feestdagen wéér een lang weekend. Ik weet nu zeker dat ik dinsdagochtend weer oma wordt. Een geplande keizersnede... Duimen!

Geen opmerkingen: