zaterdag, juni 14, 2008

193-herhaling


Afgelopen vrijdag ben ik na een crematie toch nog even gaan schilderen bij mijn schildermaatje. Omdat we niet veel tijd hadden, heb ik nieuw papier uitgeprobeerd. Driehonderd grams van Canson. Het bobbelt wel veel. Met een viltstift heb ik eerst het kerkje getekend. Door het schilderen verdwijnt de viltstift. Ik heb Indigo, Light red en Quinacridone Gold als kleuren gebruikt. Ik heb met een platte kwast geschilderd, en ik heb geƫxperimenteerd met het zachter maken van verfgrenzen met een brede geitenharen kwast (een hake). Nou, daar moet ik nog wat mee oefenen. Ik vind het wel leuk om twee toch verschillende beelden gemaakt te hebben. Mijn schildermaatje vond de tweede het mooiste, door de dramatische lucht. Voor mij komt meteen weer de snelheid op, waarmee wij 2 juni buiten getekend hebben, omdat het onweer eraan kwam!
Met mijn kleindochter van drie ben ik een kleine Moleskine gaan vullen met haar tekeningen. Ik hoop dat ik dat elke week kan volhouden. Ze begint haar pen iets beter vast te houden.

Geen opmerkingen: