vrijdag, juli 04, 2008

204-vierdaagse-4



Vandaag gingen we naar Postel, met de auto over een brug met houten planken. In Postel is een abdij met beroemd bier, kaas en brood. Na een wandeling over het terrein, een kaarsje bij de Maria van Postel en een bezoekje aan de kruidentuin hebben we ons geïnstalleerd voor het Gasthof "de Beiaard". Met een prachtig zicht op een nog leeg terras. Later werd het wel drukker, ook veel Nederlanders mogen begroeten. Het was een vuurdoop. Buiten tekenen en schilderen terwijl er mensen langskomen. Wonderlijk genoeg wen je eraan. Sterker nog, ik heb ze niet altijd opgemerkt. Een paar dames wilden met mij op de foto. Misschien dachten ze dat ik een beroemd iemand ben, ha-ha. Ik ben benieuwd of ze de foto naar me opsturen. Ik heb hen mijn e-mailadres gegeven.

Bij de eerste foto:
Mijn tafeltje is die aan de rechterkant. Helaas ging het eventjes regenen. Bijna iedereen was aan het lunchen, de overigen hebben de planken met de tekeningen erop omgedraaid en beschermd met paraplu's. Ik had nog mijn parasol in de auto.

Bij de tweede foto:
Gerda geeft een demonstratie onder parasol van een medecursist.


Het onderwerp was dus een terras met mensen. Eerst de focus uitwerken met primaire kleuren en met een groot donker-licht contrast. Bij mij is dat de rode parasol en de stoeltjes eronder. Naar de zijkanten toe wordt het dan steeds vager. Als laatste voeg je nog felle, primairekleuren accenten toe. Eventueel nog met wat wit gespetter. Dat is de theorie.
Mijn aquarel is nog niet af, er moet nog wat meer geel aan de linkerkant en wat meer zwart gekriebel bij de linkerlantarenpaal. Dit weekend neem ik daar lekker de tijd voor.

Geen opmerkingen: