donderdag, september 11, 2008

222-muizen


Het is herfst. De muizen komen ons huis weer binnen. Ik heb sinds gisteren al vier muizen levend gevangen met een broodje pindakaas. Ze worden dan minstens drie kilometer verderop weer "uitgezet" . De "lichting" van vandaag is nu naar Heerlen geëmigreerd, daar werk ik. Ze lijken allemaal op elkaar, dus het zal wel familie zijn. Een paar jaar geleden heb ik op dezelfde wijze zo'n zeven muizen weten te vangen. Maar daar zaten drie verschillende soorten bij!




Sinds mijn spinnenwiel beneden staat, ben ik elk vrij kwartiertje aan het spinnen. Ik ben er nu toch op gebrand om een mooie gelijkmatige draad te spinnen. Ik kaard (= kam) de ruwe wol niet van tevoren, en er zit ook nog wat vuil bij. Ik kan niet wachten totdat ik goed genoeg ben om van de regels af te wijken...
Geldt dit ook voor tekenen?


Geen opmerkingen: