zondag, december 14, 2008

249-aquarelexperiment



Bij de laatste aquarelles dit jaar mochten we meedoen aan een experiment. Eerst moesten we een kleur kiezen. Dan een paar bijpassende kleuren, die allemaal gemengd moesten worden met de eerste kleur. Met deze kleuren op ons palet gingen we ons werk maken. We hadden nog geen idee wat we gingen maken. Met aquapasto hebben we zijdepapier, ik had japans moerbijpapier, op het natte vel Fabriano geplakt. Ondertussen mochten we in de map van Gerda een plaatje uitzoeken. Ik heb een plaatje van mijn eigen camera gepakt. Het moerbeipapier krinkelt niet zo bij opdroging als het zijdepapier, maar het geeft wel een interessante structuur aan het plaatje (detail op 2e foto).

Het viel me op dat een onderwerp voor mij steeds meer gaat leven als je ermee aan de slag gaat. Het wordt steeds vertrouwder, terwijl de buitenwereld daar helemaal geen weet van heeft. Op het laatst was de juf benieuwd naar mijn foto en ik heb het haar laten zien. Ze had nog de opmerking om het nog waziger te maken. Hieronder zie je de foto waar ik van uit gegaan ben. Rijdend in lijn 6 in Centraal station Den Haag!






Geen opmerkingen: