donderdag, januari 15, 2009

256-workshopdag2











Vandaag hebben we geleerd over symbolen die je kunt gebruiken in je textiele kunst. Ik had nog geen inspiratie om op zoek te gaan naar mijn eigen symbolen. Ik liep gisteravond al met zoveel ideeën rond, die wilde ik eerst "kwijt". Zo heb ik een van de eerste kopvoeters (tekening cirkel met een of twee pootjes - foto 1) van kleindochter N. omgezet op stof (foto 2). Daarvoor heb ik met de naaimachine vrij gestikt, en met speciale oliepastel (Pentel) de kopvoeters ingekleurd. Om de verf te fixeren strijk je het geheel.
Bij foto 3 zie je dat ik toch aan een eigen symbool heb gewerkt. De hand is van mezelf, het negatief was overgebleven van een vorig project. Ook hier heb ik met de Pentelkrijtjes gewerkt. Andere dames hebben geëxperimenteerd met soft pastel van Rembrandt. Dit bleef na strijken wel zitten, het werd wel lichter van kleur. Zelfs na wassen bleef de lichtere kleur staan op de stof. Olieverfkrijtjes van het merk Jaxon werden maar een beetje lichter.
Ook de laatste twee foto's laten zien dat ik er plezier in had om tekeningen om te zetten. Ben benieuwd wat N. er zelf van zegt... Misschien krijgt ze dan zin om meer te gaan tekenen!




Geen opmerkingen: