zondag, februari 01, 2009

259-aquarel-in-aquarel

Op de woensdagavondles hadden we de opdracht om een doorkijkje te schilderen. De bedoeling was om een aquarel in een aquarel te schilderen. Het tekenen lukt me die avond niet zo goed. Ik was de enige die de grijze partijen nog niet geschilderd had. Het was niet gemakkelijk om die twee dagen later alsnog te schilderen. Ik vind de zijkanten net iets te licht, maar ik durf er geen verf meer op te zetten. Om de saaie stukken wat op te vrolijken heb ik met waterspetters en wegvegen van die druppels wat structuur gebracht. Helaas lijkt het net alsof het nu sneeuwt.

Elke zondagavond kijk ik naar de Antiques Road Show op de BBC. Ik kan heel erg genieten van al het zilver, houtwerk, porselein, beeldjes, sieraden en schilderijen die langskomen. Ik heb nog een heel aparte aquarel gezien van een schilder uit voormalig Nederlands Indië. De naam is me even ontschoten. De aquarel van een moeder met twee kinderen uit misschien wel twee eeuwen terug was eigenlijk alleen maar goed te zien als je wat verder weg stond. Heel apart. Omdat het dit weekend weer druk was, en net iets te weinig slaap heb gehad ben ik in slaap gevallen. Ik werd weer wakker toen het was afgelopen.

Geen opmerkingen: