dinsdag, februari 03, 2009

262-interieur-3





En toen gingen we eindelijk aan de slag. Op een goedkoop doekje moesten we eerst een verdunde oker laag schilderen. Bij mij zat er een soort laagje waardoor de verf niet zo goed plakte. De okerlaag is bedoeld om eenheid te creëren en om een beginnernsyndroom uit te schakelen. Er staat nu al wat op het doek..
De volgende stap is om met een dun verfkwastje (ik moet die van mij nog korter knippen) en witte verf de contouren te schilderen.

Daarna transparante kleuren invullen, ben hier nog niet mee klaar. Ik heb wel alvast een stukje kopie met kinderhoofdje ingeplakt met acryl. Daar gaat nog een laagje overheen, zodat het weer een eenheid wordt met het schilderij. Helaas krijgen we Eva niet meer in de les. We mogen wel langskomen of per e-mail om raad vragen. Ze vond dat ik mijn kunstwerkje transparant moet houden. Ben benieuwd of me dat gaat lukken want er zullen toch drie lagen overheen moeten.


Geen opmerkingen: