vrijdag, februari 13, 2009

265-danseressen




Beweging was het onderwerp van de laatste aquarelles. Danseressen, lekker slank, met lange nagels en veel zijden sjaals. Eerst hebben we op 100 procent katoen Fabrianopapier een tekening gemaakt van de danseres. We mochten overdrijven door de verhouding hoofd-lijf 1:8 te maken. Het hoofd werd met een fijn penseel ingekleurd. Een klein laagje Permanent Masking Fluid erover om te voorkomen dat de rode tinten gaan vloeien. Na droging werd achter en voorkant helemaal nat gemaakt. Aquapasto erover. En dan lekker nat in nat werken. Eerst beginnen met het hele donkere deel naast het gezicht. Als laatste kun je dan nog verf wegnemen met een synthetische kwast. Wat nog rest zijn een paar zwarte streepjes rond de ogen... durf ik dat?
Links: heb ik gemaakt in de les, rechts: heb ik met mijn schildermaatje gemaakt. Ik heb nog een foto op mijn computer, die ik als derde oefening kan gebruiken. Hopelijk heb ik er deze zondag nog tijd voor.

Geen opmerkingen: