zaterdag, maart 07, 2009

271-weerspiegeling

Eigenlijk zag ik het het helemaal voor me. Geïnspireerd door de weerspiegeling van de tjalken (soort boot) in het water van Leeuwarden wilde ik op woensdagavond op de les vol goede moed aan het schilderen van water beginnen. De foto is eigenlijk wat blauwer en groener, maar ik werd helemaal gefrusteerd. Ik verviel weer helemaal in de beginnersfout door teveel water bij de verf te doen. Daardoor werden de kleuren veel te flets. En het op de juiste manier groen mengen kreeg ik ook niet voor elkaar. Cobalt blauw en Quinacridone Gold leken een mooie combinatie te zijn, maar toen ik na een dag verder wilde werken, kreeg ik die kleur niet meer. Dit onderstreept meteen mijn manier van werken: het moet in een keer af, al is het midden in de nacht..

Geen opmerkingen: