donderdag, april 02, 2009

279-aquarel-afscheid



Op de laatste aquarelles van woensdag hebben we terrasjes getekend met griekse mannen. We hebben geleerd dat we zittend op een terras best in 25 minuten een leuk tafereeltje kunnen tekenen en schilderen. De grote tip was wel: kies een tafeltje uit dat net besteld heeft. Dan weet je zeker dat ze nog zeker een half uurtje blijven zitten. De eerste tekening heb ik eerst met potlood getekend, een beetje op de intuïtieve manier (potlood blijft op het papier, en je mag niet gummen). De tweede tekening was haast monochroom, een combinatie van cobalt blue en burnt sienna, dat een mooi grijs geeft.
Ik heb afscheid genomen van Gerda Mentens. Ik kom in de vakantie nog naar een door haar georganiseerde les van Alvaro Castagnet. Maar het blijft een gek idee om niet meer naar Balen in België te hoeven rijden. Ik heb nu de vakantie de tijd om te kijken wat mijn volgende stappen zijn in de kunst. Ik denk dat ik naar Kumulus in Maastricht ga voor teken en schilderles.

Geen opmerkingen: