maandag, oktober 05, 2009

328-kleurenverven2




In de tweede les over kleur gingen we aan de slag met de tertiaire kleuren. Je mengt een secundaire kleur met een beetje (of juist veel) van een primaire kleur. We mochten zelf weten of we warme of koude kleuren namen. Op een groot vel mochten we een "herfsttafereeltje" schilderen. Daarbij mocht je zelf de compositie op het vel bepalen, maar ook bijvoorbeeld de grootte van een eikel. Tanya noemde mijn werk "schilderachtig, expressief". Inderdaad had ik er flink de snelheid in. Ik vond het ook leuk om te mengen, en kwam meteen in de moeilijkheden om een kleur twee keer te moeten maken. Acryl is zo snel droog, en waarschijnlijk gebruik ik ook te weinig water.
Bij de tweede oefening moesten we complementaire kleuren gebruiken. Ik koos rood (vermilioen) en groen, dat eigenlijk een beetje geelgroen is geworden. We bespreken dat volgende week.

1 opmerking:

Dafna zei

erg leuk hoor!
Dafna
www.hobbypapervillage.nl