zondag, maart 21, 2010

381-discharge

Afgelopen vrijdag heb ik met mijn schildermaatje en een gezamenlijke quiltvriendin eerst geëxperimenteerd met bleekmiddel en geverfde stoffen. Heel oneerbiedig heb ik een restlapje van Els van Baarle gebruikt om te 'dischargen'. De kleur beviel me niet, het lag al jaren tussen de restjes. Door er bleekmiddel overheen te spuiten kwam het oorspronkelijke roze en oranje weer tevoorschijn. Heel bijzonder. Vandaag heb ik er nog verder mee gewerkt, maar daar heb ik nog geen foto's van.

Een lapje zwarte stof van Ikea gaf prachtige effecten, maar helaas had ik er niet veel van.
's Middags had ik nog tijd om wat anemonen binnen te halen en te schilderen. Ik vond het leuk om de bloemen te doen, maar ik wist niet wat ik met de achtergrond moest doen. Misschien moet ik eerst een plan maken voordat ik begin.

De docent vond de foto van de vorige weblog heel origineel én goed. Het kader werkt nu mee in de foto.

Geen opmerkingen: