zondag, april 25, 2010

389-modelschilderen



Vandaag heb ik een hele dag getekend en geschilderd in Tilburg bij een dagworkshop van http://www.schilder-achtig.nl/. Het model heeft de hele dag in dezelfde houding gezeten. Ik had grootse plannen, maar na de middag was ik zó gefrusteerd, dat ik met pastel verder gegaan ben. Daar heb ik al bijna vier jaar niets mee gedaan. Dus dat voelde net zo onwennig als het in lagen schilderen met aquarel. Het wordt tijd dat ik de kwast weer eens vaker ga oppakken. Straks heb ik een cursus bij Alvaro en dan weet ik niet eens meer hoe je moet schilderen. Lieve, de Belgische docente, probeerde me te motiveren om meer met vlakken te werken. Ik gebruik de kwast als een dik potlood. Ik teken er mee. Ik was jaloers op de anderen, die met een heel schilderij (acryl of olie) naar huis gingen. Toch heb ik me weer opgegeven om 12 juni bij haar 'tekenen als Egon Schiele' te doen. Dat had ik twee jaar geleden ook gedaan, en dat is me wel bevallen.
Thuisgekomen heb ik nog wat aanpassingen gemaakt, bij sommige stukken. Ik wil die nog fotograferen.

Geen opmerkingen: