zondag, juli 11, 2010

405-handenboek


Mijn laatste deadline was afgelopen donderdag. Voor een collega wilde ik een boek maken met de handen van haar (laatste) collega's. Eerst heb ik een smalle lap linnen gevoerd met fiberfill en linnen. Daarna heb ik 8 handen met dubbelzijdig plakvlieseline erop gestreken. Met zijde heb ik rondom de handen gequilt door de drie lagen heen. Toen heb ik van de lap het binnenwerk gevouwen, als een harmonica. Aan de rugkant heb ik de 'bladen' aan elkaar vast genaaid. Voor de kaft heb ik een iets bredere smalle lap linnen gevoerd, dit maal met een heel stevige vlieseline. De negende hand had ik al eerder gequilt op de plek waar de achterkant van het boek moest komen. Ik heb er een soort omslag aan gelaten, met een zelfgevilt koord eraan. Zo kun je het boek netjes opbergen.


Klik hierboven om alle pagina's van het boek te zien.

Geen opmerkingen: