dinsdag, juli 20, 2010

409-aachen1

Maandag begon weer een week schilderen en tekenen, Aktzeichnen in de Bleiberger fabrik in Aachen onder leiding van Michael Saran. Ons eerste model was Max. Hij maakte het me lastig omdat hij overal piercings had, waardoor ik niet goed zijn mond en ogen kon zien.
Voor de rest was hij prettig om te tekenen. Het duurde even voordat ik weer fatsoenlijke tekeningen kon maken. Ik heb er heel veel 'afgekeurd'. Ik heb getekend met potlood, met de aquarel waskrijtjes en ik heb aquarelverf gebruikt.
De laatste tekening is het resultaat van vier poses. Maar omdat we het verkeerd begrepen hadden is mijn centrale figuur (de liggende) linksbovenaan gekomen. Ik had haast geen ruimte meer voor de andere figuren.
Het is jammer dat ik geen betere foto's heb. 's Avonds is het al ander licht.

Geen opmerkingen: