donderdag, juli 28, 2011

499-sommerakademie-3




Omdat ik de woensdag heb overgeslagen, is vandaag de derde dag dat ik de cursus Aktzeichnen volg. Op de foto is mijn fotostatief te herkennen met mijn aquareltoebehoren. De anderen werken op ezels of op hun bloc. Vandaag begon ik heel voorzichtig. Het model Lena hebben we vorig jaar ook gehad. Nu had ze kort haar. Dat vond ik wel jammer. Maar nu had je wel een mooi zicht op de hals.
Ook vandaag had ik moeite met de juiste afmetingen. Mijn aquarelstift heeft vandaag overuren gemaakt. Ook heb ik mijn bamboepapier bijna opgemaakt. 
De leraar vroeg of ik wel eens een expositie had. Hoezo? Hij vond mijn werk goed. Maar ik word juist steeds onzekerder. Ik weet niet hoe dat komt, misschien heb ik toch te weinig geslapen. Vandaag heb zo'n 26 tekeningen gemaakt. Mijn dummy (boek met lege blaadjes)  hoop ik morgen vol te maken, zodat ik een mooi aandenken heb. Morgen ook maar eens aan de gang met de oostindische inkt. Ik heb vandaag zoveel (menselijke) heuvels getekend, dat ik een landschap wel durf te tekenen. 's Middags waren we maar met 6 deelnemers.

Geen opmerkingen: