vrijdag, augustus 05, 2011

501-zuidLimburg



 Gisteren met mijn schildermaatje naar Zuid Limburg gereden. Eerst naar Mheer (1e aquarel), waar ik de toren heb aangepast, zodat hij op het papier pastte. Toen naar het Gulpdal, waar ik in de brandende zon (in de schaduw 27,5 graden) twee aquarels gemaakt heb. De eerste bevat eigenlijk veel te veel informatie. Je hebt de beorderij, de bossen in de achtergrond, het riviertje de Gulp, de koeien, de wandelende mensen. Het is eigenlijk teveel van het goede. De tweede poging heb ik zonder te tekenen gemaakt met een 1,5 cm brede kwast. Op de foto staat nog de schaduw van mijn arm. Deze tekening kan ik heel goed gebruiken om er een houtsnede van te maken. Had ik maar meer tijd.
Mijn linkerschouder en -rug is helemaal verbrand door de zon.


Geen opmerkingen: