maandag, april 01, 2013

682-aap-is-klaar

Donderdagavond ben ik begonnen met breien, na ruim 25 jaar! En maandagochtend heb ik de oogjes erop genaaid.
Dit patroon heb ik op de handwerkbeurs in Zwolle gekocht (zie zijmaakthet.blogspot.com).
Normaal ben ik niet zo van het slaafs opvolgen van handleidingen, maar in dit geval leek het mij wel beter. De aap heb ik met vier naalden gebreid, met een prachtig Japans garen als hoofdkleur. De roze wol voor het gezicht vind ik achteraf iets te dik. Eens kijken wat de mevrouw van het breiwinkeltje nog voor tip heeft. Want er komen nog meer apen!
Dit kleinkind wilde het beestje niet meer loslaten en het moest mee naar bed. Omdat in de handjes en voetjes een nylon kous zit met rijst is het niet echt kindvriendelijk. Het lijf is gevuld met gekaarde wol dat ik nog had liggen. Misschien ruikt de aap nu naar schaap.

Geen opmerkingen: