zondag, mei 05, 2013

694-papierbatik

kleine geverfde vellen met alle waslagen er nog in

na het uitstrijken van de was, er komen mooie randjes

 een groter vel bestempeld met een koker met was
toen in lichtblauwe verf
daarna weer bestempeld en een paarsige laag verf

na het uitstrijken van de was

collage van krantpapier met verf en was

na het uitstrijken van de was

deze collage is gelijmd met decoupagelijm die glimt
de verf leek niet te houden, maar trok er toch later nog in
daarna volgde een waslaag en een verfbadje

na het uitstrijken van de waslaag.
 
Deze oefeningen heb ik met vriendin C. bij Els van Baarle gemaakt. Ook heb ik op stof nog gebatikt, maar daar ben ik nog niet klaar mee. Daar moeten nog meer lagen overheen. Ook wil ik nog experimenteren met papier en aquarelverf omdat ik geen Proxionverf in huis heb. De collages zijn later geschikt voor boekomslagen omdat ze erg stevig zijn.

Geen opmerkingen: