vrijdag, juli 05, 2013

723-Java20-Madiun

723-Java20-Madiun


Zo word je opgewacht op het station van Madiun, de geboortestad van mijn vader. Vanochtend hebben we de trein gepakt van 7:30. We hadden een prima plekje voorin en met de kaart op schoot kon ik buiten meekijken van waar we waren. Soms lag de weg links van je, soms rechts. Ergens is een stukje waar het spoor verschillende bochten na elkaar neemt. De berg Willis zagen we aan de linkerkant. Half 11 waren we op onze kamer, of moet ik zeggen onze kamers. Het was meer een studio met twee kamers, twee televisies, twee wc's, een eet en zitgedeelte en een heel groot bed. Onze wandeling van het station naar hotel Merdeka had een half uur geduurd, en we zijn al langs het geboortehuis van mijn vader gekomen. Maar waar het precies ligt weet ik nog niet. We hebben de buurt verkend en zijn gaan afkoelen op onze kamer. Om 14:00 kwam de eerste lichting van de familie, met opa. Ze hadden er met de auto 4,5 uur oer gedaan en waren helemaal gaar. Mijn vader logeert op het eind van de gang. De rest zit om de hoek in een ander hotel. Hij gaat een dutje doen, terwijl wij aan het zwembad gaan zitten met de vijf neefjes en een nichtje spelend in het water. Ongelooflijk wat een energie die kinderen hebben. Pa heeft een klein rondje gedaan om weer zijn herinneringen omhoog te laten komen. Om half 7 zijn we met zijn allen gaan eten bij KFC. Ik had een soort rijstschotel met kipjes, met een pittig sausje. Het duurde even voordat ik het gevoel in mijn lippen weer terug had. Daarna zijn we met zijn allen door het warenhuis gelopen. Op de bovenste verdieping was er een soort speelhal voor kinderen. De jeugd had muntjes gekocht, maar het bleek dat ze die alleen bij de kleuterhoek konden inwisselen. En ze zijn tussen de 10 en 13! Op het stoepje hebben we gewacht tot ze er genoeg van hadden. In de grijpmachine hadden ze vier beestjes gewonnen. Toen we terugliepen kwamen we mijn jongste broer en vrouw tegen. Zij hadden ook de trein gepakt, maar zaten bizniz klas, en dat is zonder airco. Morgen gaan we een wandeling maken langs de gebouwen waar onze historie liggen. 

Geen opmerkingen: