zondag, december 15, 2013

796-Parijs1

Daar lopen we dan; manlief en ik, samen in Parijs. Hij is er voor het laatst in 1982 geweest, toen we vanuit Portugal met onze 1-jarige dochter weer naar huis reden.
Dit jaar is het voor mij de derde keer, een unicum. We gaan zoonlief ophalen.
De zon schijnt, maar er waait een gure wind.


Helaas was er nog geen Marché-de-Noël (kerstmarkt) op de Square René-Viviani, vlakbij de Nôtre-Dame. Ik had het verkeerd genoteerd in mijn Parijsboekje, het was pas een dag later open. Maar we liepen toevallig wel langs Shakespeare and Company, een boekhandeltje met engelse boeken.
Dat maakte mijn dag weer goed, omdat het zo'n bijzondere boekhandel is, met een leuke website
In de lente wil ik weer eens terug, zodat ik niet met rugzak en een dikke winterjas tussen de nauwe boekenstellingen hoef te slingeren.


Je hebt er echt wat meer tijd nodig, omdat boven ook nog van alles te zien is. 
En als je claustrofobisch bent, kun je bij de buren (de antiquarische tak van de boekhandel) nog een kijkje nemen. Buiten staan er ook bankjes en heb je onderstaand uitzicht.


Net toen we de Seine wilden oversteken, nam zoonlief contact op. Hij was klaar met werken en we spraken af in Belleville...  <maandag meer>

Geen opmerkingen: