woensdag, januari 22, 2014

815-huisjes-in-wording


Ze zijn nog niet klaar, deze huisjes voor een opdracht, maar ik wil er op deze manier wel even naar kijken. Dan kan ik uiteindelijk de beslissing nemen wat ik er nog mee wil doen, ook in overleg met de opdrachtgevers.
Deze witte kaarten zijn 10 bij 13,5 cm. Omdat ik papier gebruikt heb van tijdschriften zit er na het scannen een raster in de gekleurde vlakken. Heb al van alles geprobeerd om dat raster weg te krijgen, maar de juiste manier heb ik nog niet gevonden. Het is een beetje een technisch verhaal, maar ik wil het wel leren. Ken mijn scanner nog niet zo goed, en welke opties binnen Photoshop handig zijn weet ik nog niet.
Er zijn heel veel tijdschriften en folders nodig om deze plaatjes te vinden. Het konijntje onderaan komt van een kerstkaart, de molentjes zijn van een illustratie uit Spoor (blad van de NS) door Caroline Cracco.

Geen opmerkingen: