dinsdag, januari 28, 2014

819-CasHolmes2

 Op deze tweede dag leerden we 'design by destruction', oftewel het 'kapot' knippen van afgekeurde stukken zodat je met de stukjes weer nieuwe composities kunt maken.
 
 Dit werkstukje heeft een nieuwe onderkant gekregen en er zijn wat losse stukjes bovenop gelegd. Het is nog niet definitief aan elkaar gezet zodat ik thuis nog kan schuiven en toevoegen en weghalen als ik dat wil. Het is goed als je een paar dagen het werk laat liggen. Je krijgt er dan een nieuwe blik op.

Dit zijn wat grotere werkstukken. In de bovenste zijn stoffen van mijn oma, moeder en mij verwerkt. In de onderste heb ik een kleine tekening van een bloem van mijn moeder gekopieerd naar een grotere versie van mij. Met wateroplosbare aquarelkrijtjes heb ik kleur toegevoegd, en er zijn stukken zelfbedrukt theepapier (ja, van de theezakjes) en losse stukken stof op vast geplakt. Er moet nog een hele hoop geborduurd worden, met de hand en met de naaimachine voordat ik het áf vind.

Geen opmerkingen: