woensdag, februari 05, 2014

824-herinnering-mam


Het is alweer twee jaar geleden dat mijn moeder overleed. Wat gaat de tijd toch snel.

Omdat ik nu helemaal in de 'huisjes'-beleving zit heb ik voor haar een huisje gemaakt, op 12x16 cm.
Ze hield van bloemen, kunst, engelen en de natuur. Het huisje op de achtergrond staat symbool voor de bezoekjes aan steden, winkeltjes en markten. Het open vogelkooitje moet erbij, ze hield niet van vogeltjes die gevangen zaten. Als ik aan haar denk dan zie ik de kleur roze voor me, misschien niet zo fel meer in haar laatste tijd, maar roze staat ook voor mijn kleinkinderen, die af en toe nog om haar moeten huilen. Zou ze er stiekem in hun dromen langsgaan?

Het engeltje rechtsboven zingt, en staat symbool voor het condoleancekaartje van een unieke tante die eind vorig jaar zelf overleed..
Tante P. schreef:
Adieu Syl
Vlieg maar naar de hoogste verten en Zing....
Zing daar maar je mooiste lied

Laatst was ik op de computer op zoek naar foto's van haar, niet alleen naar de laatste foto's, maar ook naar eerdere waarop ze lachend staat afgebeeld. Ik werd er toch stil van.

Geen opmerkingen: