maandag, april 21, 2014

863-herinnering

Gisteren zijn we bij elkaar gekomen om mijn moeder te gedenken en te genieten van lekker eten en spekkoek. Daarna ben ik haar tuin in geweest om te kijken welke bloemen er bloeiden. De pioenroos die ik haar ooit had gegeven en die onder de berk stond (die afgezaagd is) had één grote bloem. Verderop stond de Camelia, ook een van haar lievelingsbloemen, al bijna weer op haar retour. Ze heeft een blauwe ceanotus staan, een lichtroze en een witte sering. De donkerroze tulpenboom is op haar top en de blauwe vergeetmenietjes staan er in drie soorten, waarvan de grootste stekelige haren op de bladeren en stengels hebben. 
Deze aquarel in mijn dagboek heb ik gemaakt naar aanleiding van een foto, waarbij mam in m'n tuin zit, met een van de bloesjes aan die in mijn herinneringsdeken verwerkt zit.
Zonder te tekenen ben ik aan de slag gegaan met Derwent Inktense Blocks, inkt in vaste vorm.. Er bestaan ook potloden met een kern van deze inkt. Ik merk dat ik op dit eenvoudige papier geen verf kan terugnemen, kan corrigeren. Misschien ligt dat aan de inkt, zal het op een stukje aquarelpapier moeten uitproberen.

Geen opmerkingen: