zondag, juli 06, 2014

913-natuurdetail

Deze mestkevers leken niet echt samen te werken. Ja, in de natuur is het echt een Jij-of-ik-houding. Ik heb maar niet afgewacht wie er uiteindelijk met de poep vandoor ging. Verder op mijn wandeling in het warme weer kwam ik nog een mestkever op zijn rug tegen. Ik heb hem overeind gedraaid, maar hij had moeite om  normaal te lopen. Ik heb hem nog drie keer geholpen en heb hem overgelaten aan de natuur.
 
Elke keer als ik deze nachtvlinder zie kan ik niet op haar naam komen, maar het is me toch weer gelukt. Dit is de Phegeavlinder, en nu kan ik ook dagvlinders en nachtvlinders herkennen aan hun voelsprieten. Als ze klein topjes hebben dan zijn het dagvlinders.

Voor mij was dit een nieuwe soort, het waren er heel veel die me langs het bospad begeleidden. Dit is het Koevinkje. Het lijkt haast batik op zijn vleugels.
Er was nog een andere vlinder die ik heb opgezocht, Groot Dikkopje, maar die was al gevlogen voordat ik er een foto van had kunnen maken.

Geen opmerkingen: