dinsdag, oktober 21, 2014

986-energie




Eindelijk ben ik dan eens naar een wedstrijd van zoonlief geweest. Brazilian Jiu Jitsu (BJJ) is een soort Jiu Jitsu, en een wedstrijd duurt maximaal 5 minuten. Je 'rolt' met iemand in dezelfde gewichtsklasse en met dezelfde kleur band. Zoonlief heeft na wit en wit met zwarte strepen nu de blauwe band. Ik snapte niets van de spelregels en liet het maar over me komen. Uit zenuwen ben ik eerst wat gaan tekenen (seconden-standjes) van andere "rollers". Tijdens de eerste tekening zag ik hoe een van de twee rollers helemaal slap werd, en de scheidsrechter greep in, door de benen van de man omhoog te houden en even te wieblen, totdat de man weer bij bewustzijn kwam. Griezelig.. De derde tekening was dan zijn finale-gevecht, die hij had gewonnen. Helaas verloor hij zijn eerste gevecht in de Open Klasse, de scheidsrechter had niet gezien dat de tegenstander had afgeklopt, en die tegenstander hield wijselijk zijn mond..
Ik vond het grappig om deze tekeningen te maken. Ik concentreerde me eerst snel op de koppen van beide tegenstanders en dan eventueel een ruglijn of wat benen. 

Geen opmerkingen: