maandag, november 03, 2014

996-lapjesmarkt



Het leek wel alsof ik audiëntie had, toen ik afgelopen zondag, voor de lapjesmarkt, in Roermond op het bordes van het oude stadhuis stond. Ik was net de markt helemaal rondgelopen, had hier en daar een praatje gemaakt, en was "klaar".
Ik wilde net gaan tekenen, toen ik beneden mij een vriendin zag lopen. Heb haar naar boven geroepen en we hebben staan kletsen. Toen zag ik twee duitse quiltvriendinnen lopen, die ook naar boven kwamen en mijn vriendin aflosten. Als klap op de vuurpijl zag ik de dochter van mijn vriendin C. met haar zoontje en manlief. Het was prachtig weer en ik heb bovenstaande tekening gemaakt, halverwege moest ik van pen verwisselen want de inkt bleek op. Later bleek dat er wel inkt was, maar die bleef "hangen". Waarschijnlijk is deze inkt niet geschikt voor dit papier, dus geen Faber-Castell Stone Grey op Stillmann & Birn - zeta-papier (voor ingewijden, hoor). Dit keer heb ik geprobeerd om de toren én de markt op het papier te krijgen.

Geen opmerkingen: