dinsdag, november 04, 2014

997-stoffen-verven



En dan is het het weekend heel mooi weer...
Ik kreeg de kriebels en ben gaan verven. Tijdens het herplaatsen en opruimen van mijn werkruimtes (ja, heb er meerdere) kwam ik stof tegen met afdrukken van bladeren (zie mijn weblog uit 2008!!). Helaas is de oorspronkelijke kleur verloren gegaan, ondanks het strijken. Van een vorige verfactie was nog Procionverf overgebleven (geel, groen en een donkere kleur), ook had ik nog lavendelkleurige zijdeverf en een servetje met sap van bevroren bessen en bramen. Die laatste had ik laten ontdooien in dat servetje, maar er kwam zo'n mooie kleur uit, dat ik meteen aan "verven" dacht. De helft van de lapjes met de blad-tekeningen heb ik in de soda en zout gegooid, de andere helft heb ik droog bewerkt. Helaas hebben al deze "bladeren"-stoffen niet echt de verf opgenomen. 
Op foto 1 zie je effen lapjes die wel gelukt zijn, behalve misschien de hele lichte. Die ga ik nog eens met shibori-technieken in donkergrijze verf gooien, dat past er mooi bij.
Op foto 2 zie je de naar bruin verkleurde bladeren.
Op foto 3 zie je stoffen, die ik ooit (voordat deze weblog geboren werd) heb geverfd bij een workshop van Dijanne Cevaal in Hillensberg (D). Ze passen er wonderwel bij en gaan nu gebruikt worden! Wordt vervolgd..

Geen opmerkingen: