donderdag, januari 22, 2015

1032-GabiMett

Gabi Mett gaf een workshop vorige week over het werken met bloemen.
Eerste deel: bloemen bewerken met de naaimachine.


 We kregen eerst wat oefeningen hoe we de bloemetjes konden verwerken. De bedoelingwas dat we die gingen gebruiken in een te maken quilt. Maar daar voelde ik niets voor. De andere cursisten hadden wel mooie werkstukken gemaakt...

Deel twee: Op een ondergrond lapjes leggen volgens je eigen patroon, dan een laag tule en dan bewerken met de naaimachine en/of met de hand.

 Dit werd mijn werkstuk, pas aan het eind van de tweede dag had ik het gespeld en klaargemaakt voor vervoer. De bloemen die je in de onderste helft ziet ,zitten in de tule.. Ik vond in mijn voorraad nog hele mooie stoffen. De meeste stofjes van de ondergrond komen uit een restjeszak van schildermaatje H. Ik had net niet geneog, maar bleek in mijn eigen restjes ook nog wat te hebben.

 een detail, hier zie je de (designer)tule met de roze bloemen...
Maar nu moest ik het werkstuk nog doorknippen volgens mijn eigen patroon. Eng!!

 
En dan ga ik hevig twijfelen....

Geen opmerkingen: