vrijdag, mei 15, 2015

1115-tegenstelling

Als dit blog verschijnt zit ik met vriendinnen bij het Textielfestival in Leiden.
Vorige week kon ik opeens weer wat kleinkinderen tekenen.
Ze waren hier aan het spelen met kinetisch zand. Dat is zand wat blijft plakken, zodat je er mooie vormen mee kan maken. Had het ooit in Oss gekocht, maar nu kun je het ook bijde Hema krijgen. Ideaal speelgoed om (binnen) de creativiteit uit te dagen. Alleen liep ik dagen later nog steeds in het zand. De dames waren een reclamefilmpje aan het naspelen. We hebben enorm gelachen. En ik heb me verbaasd hoe goed ze weten hoe iets aan te prijzen.
De tegenstelling tussen het linker kind en de rechter kun je alleen weten als je ze gezien hebt in het echt. Zo goed als de linker gelukt is, zo 'slecht' is de rechter. Het lukt me niet om L. er als een jong meisje uit te laten zien. Ze zit geen moment stil, dat is wel waar.

Geen opmerkingen: