dinsdag, juli 28, 2015

1161-natuurschoon


Het zand op het bospad kraakte toen ik erover liep. Vlakbij een van de oude romeinse grafheuvels in de buurt van de Bosheide stonden moeder en dochter ree mij aan te kijken. Waarschijnlijk waren ze net zo verbaasd als ik. Heel voorzichtig haalde ik mijn camera tevoorschijn en maakte haast ongezien deze foto. Ik had geen tijd meer om in te zoomen. Het kalfje was al naar de moeder gelopen. Hierna sprongen ze verder het bos in.

 Net van tevoren kwam deze bui over de hei. Ik heb geschuild onder de blaadjes van een eik en vond er nog een mooie veer van een roofvogel.

 Begin deze week had ik dit mini heideplantje al gezien, dat dapper als eerste bloeide. Het duurt nog wel even voordat de hele hei paars kleurt.

 Op mijn wandeltocht maak ik graag foto's van bloemen en hun bezoekers. Het licht is niet echt goed meer, en het waaide nogal deze avond, dus echt scherp is de foto niet.

En dit is dan een van mijn laatste foto's van gisteren.

Geen opmerkingen: