dinsdag, mei 24, 2016

1312-SketchCrawl-DenHaag


Afgelopen zondag ging ik voor de eerste keer met de Urban Sketchers van Den Haag op stap, naar Scheveningen en de Pier. We waren met 12.
Last sunday I met the Urban Sketchers of Den Haag, in Scheveningen on the Pier. There were 12 of us.

 Na de toren getekend te hebben, wilde ik zonder potlood, rechtstreeks met aquarel werken. In de scan zijn de bootjes links weggevallen. 
After drawing the Bungy-tower, I wanted to paint directly with watercolour, no pencil.
Left side of the sketchbook (little boots) is not visible after scanning.

We verdeelden ons over de Pier en zouden elkaar om 16:00 weer treffen. Ik was de stoel aan het tekenen, toen twee meisjes allerlei vragen over tekenen stelden. Tekencollega P. begon de meisjes te tekenen en ik kon niet achterblijven.
Tessa heeft rood haar, dat moet ik nog meer benadrukken.
We spread across the Pier and we would meet again at 16:00. I was drawing the chair, when two girls asked about drawing. My fellow-artist P. started to draw the girls and I had to catch up too. Tessa has red hair, has to emphasize that.
 Nog even een supersnelle schets van het Kurhaus, want ik wilde nog naar de Volkswagen tentoonstelling met Kevers en busjes op de promenade.
A quick sketch of the Kurhaus, because I wanted to go to the Volkswagen exhibition with Beetles and Vans on the Promenade.

Terwijl het was gaan regenen, speelde er op de Pier een band. Er was niet genoeg tijd om alle auto's te tekenen. De Volkswagen Karmann Ghia is wel gelukt, maar het busje lijkt nergens op, daar moet ik nog iets op vinden. We zijn iets warms gaan drinken en wisselden ervaringen en schetsboeken uit. Het was een heerlijke dag!
On the Pier there was music from a Band. I had not enough time to draw all the vehicles. I like the Karmann Ghia, but the Van doens't look like a van. I have to fix that.
Afterwards we drank something hot and exchanged our experiences and our journals.
It was a lovely day!

Geen opmerkingen: