vrijdag, juni 17, 2016

1324-garens

(klik erop voor een groter plaatje)

Heb de afgelopen dagen ALLE doosjes opengemaakt in mijn atelier op zoek naar bijzondere garens. Deze heb ik in de loop der jaren gekocht en verzameld op binnen- en buitenlandse textielbeurzen. Ik heb ze óf omwonden op een garenkartonnetje óf gevlochten in een garenvlechtje. Ook heb ik nog 'gewoon' DMC-borduurgaren (geërfd van moeder en oma Ger), maar die laat ik nog even in hun (ronde hoeden)doos. Eerst maar eens wat afmaken, voordat ik weer ga 'rommelen'. Ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig wat dáár het kleurenpalet van is. Oma Ger hield van borduren van bloemen.
Het valt me wel op dat sommige kleuren gewoon ontbreken. Geen geel, oranje, echt rood, gewoon donkerblauw, groen mag ook wel wat meer en ik heb geen bruintinten. Wat zou dat over mij zeggen?

Geen opmerkingen: